Pobyt na oddziale




Witajcie kochani, dzisiaj wracam do Was z praktycznym wpisem, który mam nadzieję okaże się pomocny dla co niektórych. Być może są tu rodzice, którzy jak my całkiem niedawno są przed pierwszą dłuższą wizytą na oddziale w ICZMP w Łodzi.  Nie mówię tutaj o dzieciach, które czekają na różnego rodzaju zabiegi czy operacje ale o zwykłych kontrolnych badaniach, które wykonuje się zazwyczaj rok po operacji. Postaram się  odpowiedzieć na najczęściej nurtujące pytania, które bynajmniej mnie męczyły najbardziej i które być może nurtują i Was. 

Zacznijmy od podstaw czyli od potwierdzenia terminu (numer na kardiologię podam na końcu wpisu). Ah na samą myśl człowiek dostaje białej gorączki (ci co mieli już okazję potwierdzać wiedzą o czym mówię, prawda?). 
Przyjecie można potwierdzić dopiero ok 2-3 dni przed planowanym przyjazdem. Jest to bardzo problematyczne szczególnie kiedy trzeba załatwić wolne w pracy. Niestety bardzo często są przekładane przyjęcia i w naszym przypadku również tak się zdarzyło gdyż pierwotnie mieliśmy przyjechać 19 listopada ale ze względu na brak miejsc odmówiono nam. Finalnie ustaliłam bezpośrednio z Panią Profesor Moll kolejny termin na 21 stycznia ( poniedziałek) i w piątek na szczęście potwierdzono nasze przyjęcie.  Z jednej strony ulga, że mamy potwierdzenie a z drugiej czułam stres gdyż nie wiedziałam czego się spodziewać. 
Co dalej? Trzeba się spakować. A co warto wziąć? Na pewno piżamki i głównie w tym chodzą maluszki po oddziale. Ja osobiście wzięłam jakieś wygodne dresy ale zupełnie niepotrzebnie. Oczywiście nie muszę wspominać o kosmetykach do codziennej pielęgnacji czy ręcznikach bo to podstawa :) Zdecydowanie nie są potrzebne talerzyki do maluszka bo posiłki podawane są normalnie na talerzach ale sztućce czy butelki  jak najbardziej się przydadzą. Warto zapakować również jakieś sweterki czy bluzy ( jeśli jest to okres jesienno - zimowy ) bo nocą i nad ranem robi się chłodno. Dla rodzica przebywającego w boksie z maluchem warto wziąć dodatkowy koc gdyż rozkładane fotele, na których się śpi są twarde i mimo, że szpital udostępnia koce i poduszki to zawsze lepiej mieć dodatkowy koc "pod tyłek" żeby lepiej się spało ( o ile to w ogóle możliwe :) ). 




Teraz pojawia się pytanie ile trwa taki pobyt i ile spakować tego wszystkiego. Odpowiem, że jeśli wyniki są dobre to do domu wychodzi się po 2-3 dniach. My przyjechaliśmy w poniedziałek a w środę rano już mieliśmy wypis w rękach. :)
Jeśli już jesteście spakowani to trzeba zorganizować nocleg dla drugiego rodzica (jeśli oczywiście jedziecie razem). Polecam serdecznie Hotel Matek, który znajduje się w szpitalu na tym samym piętrze co oddział kardiologii. Jest to najtańsza opcja i dodatkowo najbliższa lokalizacja. Numer do hotelu również podam na końcu wpisu aby wszystko miało ręce i nogi. Rezerwację najlepiej robić nawet 6 dni przed planowanym przyjęciem nawet jeśli nie macie jeszcze potwierdzenia przyjęcia gdyż potem nie ma gwarancji że znajdzie się miejsce. Nam na szczęście się udało gdyż dzwoniłam dopiero po potwierdzeniu przyjęcia i w drodze do Łodzi dowiadywałam się czy rezerwacja jest aktualna. Oczywiście miałam w zanadrzu plan B i zarezerwowałam wcześniej nocleg w innym miejscu ale jak tylko dostałam informację, że jest jedno miejsce dla Daniela w Hotelu Matek to anulowałam drugą opcję. 
A jakie są jeszcze inne opcje noclegu niedaleko szpitala? 
Znam jeszcze dwie i są nimi Hotel Eskulap i Chojeński Klub Sportowy. Ten pierwszy cenę niestety ma dość wysoką bo za nocleg życzą sobie 120 zł od doby natomiast w klubie sportowym doba kosztuje 80 zł za dobę. 
Jeśli chodzi o rozkład boksów to są one bardzo małe i przy dwójce dzieci robi się tam ciasno. Znajduje się tam większy zlew i miejsce do przewijania więc mniejsze dzieci śmiało można kąpać nie wychodząc z boksu. Dla rodziców i starszych dzieci na oddziale znajdują się dwie łazienki. Na oddziale znajduje się również jadalnia gdzie można przygotować posiłek, podgrzać wodę na butelki czy herbatę, zjeść czy schować jakieś jedzenie do lodówki. Jest również dostępna bawialnia dla dzieci ale ja z Gabim nie wychodziłam praktycznie z boksu przez panujący rotawirus.





Sam pobyt w szpitalu tak jak pisałam wcześniej jest dość krótki ( przy dobrych wynikach). Pierwszego dnia niewiele się dzieje bo dopiero na drugi dzień tak jak w naszym przypadku było przeprowadzone echo, ekg  i podstawowe badania z krwi i moczu. Na szczęście nie było potrzeby usypiania Gabiego farmakologicznie i dał się zbadać bez tego. Jeśli jednak uśpienie jest potrzebne przy echu to konieczny jest dłuższy pobyt o jedną dobę. Nas to ominęło i z tego względu już w trzeciej dobie zostaliśmy oddelegowani do domu z dobrymi wynikami. Kolejna kontrola za osiem miesięcy ale na szczęście bez potrzeby pobytu w szpitalu. 
A jak u Was? Kto już po a kto przed badaniami? Piszcie koniecznie :)

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania odnośnie pobytu to piszcie w komentarzach a ja na każde postaram się odpowiedzieć. 
Zostawiam jeszcze niżej numery o których była mowa  wyżej w notce i pozdrawiam Was gorąco :)



📞Numery telefonu:
Sekretariat Kardiologii - 42 271 14 78
Hotel Matek - 42 271 17 98   
Hotel Eskulap - 42 272 33 00 
Chojeński Klub Sportowy - 42 646 66 58 






Komentarze

Popularne posty